Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Tips Menentukan Bedak Yang Sesuai Dengan Warna Kulit

Tips Memilih Bedak Yang Sesuai Dengan Warna Kulit. Bedak (compact powder) merupakan salah satu barangan wajib yang dimiliki wanita. Wanita yang tak gemar  nak berdandan pun mesti akan ada satu compact powder. Betul ke tak uols?
Dengan menggunakan bedak, akidah kita akan meningkat kan. Bedak bukan hanya akan menciptakan kulit kita menjadi sedikit cerah,tetapi juga sanggup menutupi noda-noda yang ada pada wajah. Kiranya, boleh coverlah apa-apa yang ada di wajah tu kan. 
Tapi, janganlah salah pilih pula. Buruk akhirnya nanti. Lebih baik pilih bedak yang tidak mengubah tona wajah kita. Kalau korang pilih yang putih atau terlalu cerah, nanti nampak macam pkai topeng. Berbelang pula wajah dengan leher. No, no, no. 

Compact powder kesayangan Cik Rose. Nampak natural dan tahan usang di wajah. Tak mengubah tona wajah Cik Rose. Jenama MAC.

Ok, di sini Cik Rose akan kongsikan beberapa tips untuk menentukan bedak/ compact powder yang sesuai dengan warna kulit. Biar berseri wajah kita, namun tidak akan merubah tona wajah.

Tips menentukan bedak mengikut warna kulit :

Kuning langsat
Kebanyakan dari kita mempunyai kulit warna kuning langsat. Malah, ramai teman-teman Cik Rose yang berkulit kuning langsat. Kalau korang mempunyai warna kulit jenis kuning langsat, ialah sesuai jikalau korang menentukan warna yang kekuningan atau yellow beige semoga nampak natural. Tak fake, orang kata.

Kulit sawo matang
Jika korang salah seorang yang mempunyai kulit jenis sawo matang, pilihlah bedak yang seperti warnanya atau sedikit gelap dari kulit asal. Jangan pilih yang lebih cerah tau. Nanti berbelang uols. Warna coklat, natural beige atau tropical beige akan mengembangkan kulit korang lebih natural dan fresh. 

Kulit putih
Ramai yang berlumba-lumba nak wajah warna putih/ cerah. Katanya, bahagia nak sesuaikan dnegan banyak warna. Eh , tidak. Korang kena hato-hati dalam pemilihan warna bedak. Salah pilih, nanti pucat jadinya. Tona yang sesuai dengan kulit putih ialah natural beige dan white cream. Nanti wajah lebih bersinar.

Sebenarnya, janganlah terlalu obses untuk menimbulkan kulit wajah putih. Ramai yang berlumba-lumba nak putih! Terima apa adanya. Setiap dari kita ni manis tau, tak kira apa warna kulit kita. Asalkan wajah kita higienis dan sihat, itu dah cukup bagus. 


Sumber http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/